Wednesday, May 23, 2012

Parfumul solid dupa care te topesti*


Parfumul zice foarte multe despre o persoana, drept urmare, asemeni celei care il poarta, ar trebui sa fie unic si irepetabil.  Eu una prefer aromele fructate de citrice, de vara, florale, dar nu prea tari. As alege oricand lacramioarele, freziile sau liliacul in detrimentul trandafirilor de Damasc, cei atat de ravniti si cautati. Nu in ultimul rand, am iubit dintotdeauna mirosul de scortisoara, ma linisteste si ma transpune intr-o lume de vis in care e tot timpul Craciun!
Asa ca astazi, va invit sa va preparati singure un parfum solid care pe mine ma face sa fiu in al noualea cer, dar pe care il puteti personaliza dupa pofta inimii. De ce solid? Pentru ca e foarte usor de transportat – un recipient de 6 ml ca cel din poza va va insoti multe luni de zile, si este 100% natural. In plus, uleiurile esentiale au proprietati terapeutice, asa ca veti beneficia din plin de binefacerile aromaterapiei de fiecare data cand il veti aplica.
Trebuie sa tineti cont de faptul ca un parfum solid, ca orice parfum, e rezultatul olfactiv al celor trei note: notele de varf (aromele de citrice, de exemplu) sunt primele arome care ne invaluie, hotaratoare in alegerea unui parfum, dar si cele care dureaza cel mai putin, lasand loc notelor de mijloc, cele care dau adevarata personalitate a parfumului (geraniu, lavanda, ylang-ylang). Notele de baza sunt cele care fixeaza parfumul – fara ele mireasma s-ar evapora in cateva minute, maxim o ora.

Care sunt ingredientele de care avem nevoie pentru a prepara parfumul solid?

3 gr unt de shea
1,5 gr ceara de soia (sau ceara de albine, insa aceasta va modifica putin rezultatul final)
1/4 lgt glicerina vegetala (sau miere de albine)
2,5 gr ulei seminte de struguri (sau orice alt ulei care nu miroase puternic)
Uleiuri esentiale:
Note de varf:
porcocale: 5 pic
lamaie: 5 pic
bergamota: 3 pic
Note de mijloc:
geraniu: 3 pic
rozmarin: 2 pic
palmarosa: 3 pic
lavanda: 3 pic
Note de baza:
patchouli: 5 pic
tamaie: 4 pic
vetiver: 2 pic

Untul, ceara si uleiul vegetal se incalzesc usor, la bain marie, pana se omogenizeaza. Se ia amestecul de pe foc, se pune intr-un recipient cu apa rece si, amestecand continuu, se adauga pe rand picaturile de ulei esential. Se toarna in recipient si va fi gata de folosit peste aproximativ 24 de ore, cand se va intari complet!
Notele de baza vor da un miros preponderent de trandafiri. Daca gasiti ca nu este pe placul vostru, puteti inlocui fie uleiul de geraniu, fie uleiul de palmarosa, cu o alta floare: ylang-ylang, de pilda.

Frumusetea unui astfel de parfum e data si de faptul ca, in functie de PH-ul pielii, nu vor exista doi oameni care sa miroasa la fel: pe fiecare persoana, in parte parfumul va fi diferit.


Astept sa-mi impartasiti din experienta voastra parfumata si in acelasi timp unica, dupa chipul si asemanarea voastra!

*Articol scris si publicat pentru Breslo:
https://www.breslo.ro/blog/parfumul-solid-dupa-care-te-topesti

Tutorial video parfum solid (sursa - Digi 24):
http://www.youtube.com/watch?v=Q8SwMJqerc4


9 comments:

  1. veronica picioroagaMay 23, 2012 at 3:22 AM

    Foarte fain ! as experimenta si eu dar pfiuuu cate ingrediente trebuiesc! cu siguranta procedeul e unul placut, te face sa te simti un mic alchimist :-) Si eu tot aromele de liliac, frezii, lacramioare le-as folosi..as pune acolo si bergamota a carei arome am descoperit-o de curand si poate portocala.. Multumim ca ai impartasit cu noi secretele acestei retete..cine stie ce parfum celebru se va naste in urma acestui articol !

    ReplyDelete
  2. :) multumesc pentru aprecieri, Veronica. E drept ca ingredientele sunt multisoare, dar uleiurile esentiale din magazinele gen plafar nu sunt asa de scumpe, reteta se poate limita la 3-4 uleiuri esentiale din fiecare nota, pus in cantitati mai mari. Si chiar daca parfumul rezultat nu tine f mult, fiind foarte practic de luat in geanta, se poate reaplica dupa bunul plac oricand. Daca te incumeti sa experimentezi, asteptam sa impartasesti cu noi impresiile!

    ReplyDelete
  3. Buna, spune-mi te rog ce marca de uleiuri sa folosesc? am inteles ca cele de la Solaris nu ar fi fff bune ...
    Si mie imi plac fresiile si lacramioarele de mor, oare mi-as putea face un parfum care sa miroasa a fresie? Ce uleiuri ar trebui sa folosesc in acest caz?
    Multumesc.
    Irina

    ReplyDelete
  4. Eu le-am folosit pe cele de la Solaris Plant cu incredere. Auzisem de cele de la Fares ca nu sunt foarte bune, dar nu stiu cat de pertinenta este informatia.Mai poti comanda uleiuri esentiale din import, dar sunt mai scumpe, depinde de marca cat de mai scumpe. Mi se pare ridicol ca o sticluta de 10 ml de ulei esential de portocale sa coste peste 30 de lei (asta la un magazin naturist din Baneasa Shopping Center). Atata timp cat e ulei esential pur si nu ulei de candela sau mai stiu eu ce altceva si e de la o firma serioasa, eu as zice ca sunt foarte bune. Daca cineva are informatii privind detaliile tehnice ale uleiurilor esentiale, le asteptam cu interes.

    In ceea ce priveste mirosul de frezie, din pacate frezia (ca si lacramioarele sau liliacul) este o floarea care nu poate fi distilata, deci nu exista nici ulei esential, nici absolut de frezie. Insa putem incerca sa redam mirosul suav folosind direrite combinatii de uleiuri esentiale. Din cautarile mele a reiesit ca am putea incerca un amestec de: bergamota, lavanda, portocala, coriandru, violete (sursa: http://parfums-tendances-inspirations.com/2009/10/15/le-freesia-une-jolie-fleur-souvent-mal-traitee/) sau o alta varianta combina:absolut de Frangipani, uleiuri esentiale de ylang ylang, lamaie, menta, anason, trandafir de Damasc (http://www.whitelotusaromatics.com/recipes/all/freesia).
    Asteptam rezultatul experimentelor tale!

    ReplyDelete
  5. hmm n am incercat niciodata parfum solid. Curiozitatea mea este daca miroase, daca se raspandeste in jur la fel ca un parfum lichid. Daca persisita si cat persista? Fiind o esenta ar trebui sa aiba cea mai mare cantitate de ulei esential nu? Adica aromele tari se tin in sticlute mici :) Multumesc. Anamaria

    ReplyDelete
  6. Draga Anamaria,
    Parfumul solid nu este foarte puternic, dar este persistent. Uleiurile esentiale sunt puternice si in cantitate mult mai mare decat intr-o crema, de exemplu, rezultatul final fiind un parfum discret, dar eficient, adica persistent. Daca e conceput corect, cu note de varf, de mijloc si de fond, atunci se simte pe piele cateva ore bune. De la persoana la persoana mirosul difera usor, la fel si cat persista.

    ReplyDelete
  7. dar parfum lichid nu faceti? Esenta desigur.. am vazut facut de cineva pe breslo.Anamaria

    ReplyDelete
  8. Deocamdata nu am incercat sa prepar si parfum in varianta lichida. Parfumul cu alcool trebuie sa stea la macerat cel putin o luna, nu prea am rabdare sa astept atat :) Cel solid e gata imediat, deci mult mai practic. Numai bine!

    ReplyDelete
  9. Ce tare...cu siguranta voi incerca

    ReplyDelete